Bronnen
zoeken in school ( Bib Diest) op dinsdag 12/02
- Bronnen
1. 1. boeken
· - Buckingham, A. (2006).Digitale
fotografie, Haarlem: Gottmer.
· - Goegebuer, A. (2004).
Audivisuele vorming in het onderwijs 2004, Brussel: Canon cultuurcel
· - Wauters R. en van
Hulle, J.(2007).Audivisueel onderwijs: de knop omdraaien, Brussel:Canon
cultuurcel.
·
2. 2. Materialen/spelletjes
1) Harrison, V.(2004). Colorcards. Indoor sounds, Bicester : Speechmark
Materiaal: 40 fotokaarten, 1 CD
Leeftijden:/
De 40 fotokaarten moeten gecombineerd worden met 40 geluiden die op de CD opgenomen zijn. De gekozen geluiden behoren tot 4 groepen: menselijke geluiden, alledaagse geluiden, geluiden van activiteiten, geluiden van vrijetijdsactiviteiten.
2) Harrison, V.(2004). Colorcards. outdoor sounds, Bicester : Speechmark
Materiaal: 40 fotokaarten, 1 CD
Leeftijd: /
De 40 fotokaarten moeten gecombineerd worden met 40 geluiden die op de CD opgenomen zijn. De gekozen geluiden behoren tot 4 groepen: dier- en vogelgeluiden, transportgeluiden, geluiden van buitenactiviteiten, geluiden van vrijetijdsactiviteiten.
Materiaal: 40 fotokaarten, 1 CD
Leeftijden:/
De 40 fotokaarten moeten gecombineerd worden met 40 geluiden die op de CD opgenomen zijn. De gekozen geluiden behoren tot 4 groepen: menselijke geluiden, alledaagse geluiden, geluiden van activiteiten, geluiden van vrijetijdsactiviteiten.
2) Harrison, V.(2004). Colorcards. outdoor sounds, Bicester : Speechmark
Materiaal: 40 fotokaarten, 1 CD
Leeftijd: /
De 40 fotokaarten moeten gecombineerd worden met 40 geluiden die op de CD opgenomen zijn. De gekozen geluiden behoren tot 4 groepen: dier- en vogelgeluiden, transportgeluiden, geluiden van buitenactiviteiten, geluiden van vrijetijdsactiviteiten.
3)
Loto
sonore des bruits familiere, (bekende geluiden) Nathan
Materialen: 1 CD met 36
geluiden, 12 kartonnen speelplaten , 40 plastik schijfjes en een handleiding
Leeftijd: vanaf 2 jaar
4)
Loto des situations sonores, Nathan(themageluiden)
Matrialen:1 cassette van 40
opnames, 6 kleurrijke prenten: Ze gaan telkens over 8 klankelementen uit
éénzelfde milieu: het pleintje, de straat, het strand, het bos, de tuin, de
keuken. , 50 fiches, 1 handleiding
Leeftijd: vanaf 4 jaar
- Vrije brainstorming
Wat kan ik in de klas doen?
Ø Babbeltv
Ø Dingen opnemen en
beluisteren
Ø Tekenen of verven op
geluiden/muziek
Ø Tekeningen kunnen
linken aan muziek
Ø Geluidenmemorie
Ø Geluiden bij een
stukje film maken
Ø Geluiden bij een
prentenboek maken
Ø Geluidskoffer( een
koffer met verschillende materialen die geluiden kunnen produceren op
verschillende manieren)
Ø ‘lied’ maken van
tekeningen (compositite maken)
Ø Prentenboek met
powerpoint of windowsmoviemaker maken en afspelen.
Ø Kleuters zelf laten
tekenen op de ipad en dat afspelen op powerpoint
Ø Foto’s maken in de
klas
Ø Fotograaf van de dag
Ø Verkleedkoffer
(kleren en gekke hoeden) en hier van foto’s maken
Ø Fotocollage maken of
een fotomuur maken met alle genomen foto’s
Ø Verhaal vertellen met
beamer
Ø Tekeningen maken met
overhead projector
Ø Audio visueel hoekje
Ø ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten